top of page

לחנך אל דרך עם יעוד ואפשרות חדשה לעתיד האנושי

לכולנו יש את כל מה שצריך בשביל להיות עצמנו. בכל יום מחדש, עומדת זכות הבחירה איתנה וזמינה וההזדמנות להיות בדרך שתקרב אותנו לאושר, לייעוד, למחוז חפצך. איך נעביר את המסר הזה לילדים?



לכל אדם יש ייעוד אחר וקריאה אישית ביותר. על מנת להכירם נדרשת הקשבה פנימה, וזו אינה תמיד משימה קלה. הקולות החיצוניים בחיינו קיימים הרבה פעמים בעצמה כה רבה עד כי קשה לשמוע קולות פנימיים. אלא שלמרות שלכל אחד קריאה אישית משלו, יש חיבור מאחד במטרת חיינו, והוא השאיפה להגיע אל הטוב והאמיתי. אנו, בני האדם, הננו יצירה מופלאה ומורכבת, אך הגענו לכאן ללא חוברת הוראות הפעלה. עלינו למצוא ולגלות את עצמנו, את ייעודנו, את דרכינו צעד צעד. ניסוי וטעייה היא דרך העבודה שנשארה לנו. לכן מרחב הלמידה צריך לכלול סליחה והבנה המכירות בכך שאיש מאיתנו איננו מושלם.. המסע הוא לגלות את היותנו, לתהות ולטעות תוך כדי מסע חיינו כדי לפגוש את עצמנו, ארוז היטב בתוך המערכת המופלאה הנקראת - אדם.

-------

תפקידם של המחנכים הוא, להסיר מכשולים, להפחית מצבים קשים שילדים נחשפים אליהם במידה רבה, אירועים ומצבים המשאירים שריטות מיותרות ולא הוגנות, המדפיסים דפוסים בתוך מערכות צעירות של ילדים שאם הם רוצים לשנותם מאוחר יותר, עליהם לעבוד הרבה על מנת לנטרלם.

השינוי במצב האנושי קרוב ואפשרי ולמחנכים יש מקום חשוב בהתפתחות הזו, כי אנו בעמדה המסוגלת לבלום הדרדרות ולהתחיל לשנות מגמות. השינוי יגיע מעבודה מודעת, ערה ומלאת תשומת לב לפרטים.


לכל אחד ואחת מאתנו יש את האפשרות לחולל את השינוי.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page